របាយការណ៍ឥណទានអតិថិជន គឺជារបាយការណ៍ ដែលបង្ហាញពីប្រវត្តិនៃការសងត្រលប់របស់បុគ្គលម្នាក់ៗ មកកាន់ធនាគារ ឬស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុណាមួយ។
ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុដែលជាសមាជិករបស់ការិយាល័យឥណទាន អាចធ្វើការត្រួតពិនិ្តយរបាយការណ៍ឥណទានរបស់អ្នកសើ្នសុំឥណទានដោយផ្ទាល់តាមរយៈប្រព័ន្ធរបស់ស៊ីប៊ីស៊ី។ ប៉ុន្តែត្រូវមានទំរង់បែបបទដែលអនុញ្ញាតិអោយពិនិត្យដោយអតិថិជន ដើម្បីអាចធ្វើការស្នើសុំឆែករបាយការណ៍ឥណទានអតិថិជនបាន។
តើមានអ្វីខ្វះដែលបង្ហាញលើរបាយការណ៍ឥណទាន?
អត្ថប្រយោជន៍៖
ចំនុចចាប់ផ្ដើមនៃការទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីការយល់ដឹងរបាយការណ៍ឥណទានគឺបានមកពីភាពប្រាកដថា វានឹងធ្វើអោយការវាយតម្លៃហានិភ័យឥណទានកាន់តែសុក្រិត។ អត្ថប្រយោជន៍ទាំងនេះបានមកពីភាពប្រសើឡើងនៃការវាយតំលៃឥណទានដោយរួមមាន ការបន្ថយអត្រាផ្តល់ឥណទានអោយអ្នកមានបំណុលវ័ណ្ណករ និងអ្នកដែលមានឥណទានខូច ការប្រកួតប្រជែងប្រសើរជាងមុននៅក្នុងទីផ្សារ និងឥណទានធូថ្លៃជាងមុន។ ឧទាហរណ៏៖ វាត្រូវបានគេនិយាយថា ការដាក់អោយប្រើប្រាស់របាយការណ៍ឥណទាន នឹងបង្កើនលទ្ធភាពរបស់អ្នកផ្តល់ឥណទានដើម្បីបែងចែកឱ្យបានល្អប្រសើររវាងអតិថិជនល្អ និងអតិថិជនមិនល្អ ហើយបន្ថយអត្រានៃការមិនសងត្រឡប់ និងបង្កើនទំហំឥណទានដែលអាចផ្តល់ជូនអតិថិជនដែលមានប្រវត្តខ្ចីល្អ។
របាយការណ៍ឥណទានក៏ត្រូវបានលើកឡើងផងដែរថា វាប្រើដើម្បីលើកកម្ពស់ការប្រកួតប្រជែងក្នុងទីផ្សារឥណទាន។ ក្នុងចំណោមរឿងផ្សេងទៀត ការប្រកួតប្រជែងកាន់តែច្រើនអាចមានន័យថាការទទួលបានឥណទានងាយស្រួលជាងមុន ហើយអាចក្នុងតម្លៃទាបដោយសារវាកាត់បន្ថយចំណាយប្រតិបត្តិការដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការវាយតម្លៃតាមកម្មវិធីឥណទាន។ វាលើកកម្ពស់ការប្រកួតប្រជែងក្នុងទីផ្សារឥណទានដោយកាត់បន្ថយរបាំងព័ត៌មាន សម្រាប់អ្នកផ្តល់ឥណទានខ្នាតតូចឬថ្មី។
ការយល់ច្បាស់អំពីរបាយការណ៏ឥណទាន ក៏ផ្តោតទៅលើតួនាទីផ្សេងៗដែលវាអាចធ្វើបាន ក្នុងការកាត់បន្ថយអត្រាកើនឡើងនៃឥណទានខូច និងជួយដល់ដំណើការផ្តល់ឥណទានដែលល្អអាចជឿជាក់បាន។ ការផ្ដល់ឥណទានអាចត្រូវបានកំណត់តាមវិធីផ្សេងៗគ្នានិងត្រូវបានបង្ហាញ នៅក្នុងគោលការណ៏ និងការអនុវត្តន៍របស់ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុនីមួយៗ។ កាតព្វកិច្ចជាមូលដ្ឋាននៃការផ្តល់ឥណទានដែលអាចជឿជាក់បាន រួមមានអ្នកផ្តល់ឥណទានគួរតែផ្តល់ដល់អតិថិជនដែលមានលទ្ធភាពសងត្រលប់វិញ បាន ជួយបង្ការបំណុលវ័ណ្ណករ និង ផ្ដល់សេវាកម្មដល់អតិថិជនប្រកបដោយទំនួលខុសត្រូវ។ ការិយាល័យឥណទានផ្តល់លទ្ធភាពដល់ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុដើម្បីឱ្យមាន ការយល់ដឹងកាន់តែច្បាស់អំពីឥណទានដែលមានស្រាប់ ជាជាងការពឹងផ្អែកលើព័ត៌មានដែលអតិថិជនឥណទានដើម្បីប្រាប់ពីគោល បំណងនៅក្នុងពាក្យស្នើសុំឥណទាន ដែលអ្នកស្នើសុំឥណទានតែងតែមិនបានបង្ហាញអំពីព័ត៌មានពេញលេញ។
ប្រព័ន្ធវាយតម្លៃអចលនទ្រព្យឌីជីថល គឺជាសេវាកម្មវាយតម្លៃអចលនទ្រព្យដែលមានមូលដ្ឋានលើការវិភាគទិន្នន័យ និងបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល ដែលការវាយតម្លៃអចលនទ្រព្យត្រូវបានធ្វើឡើងដោយផ្អែកលើតម្លៃទីផ្សារ និងតម្លៃមតិផ្សេងទៀតទាក់ទងនឹងប្រភេទអចលនទ្រព្យតាមកាលបរិច្ឆេទច្បាស់លាស់ដោយមិនចាំបាច់ទៅត្រួតពិនិត្យនៅទីតាំងជាក់ស្ដែង។
ផែនទីហានិភ័យឥណទាន គឺជាដំណោះស្រាយដ៏ឆ្លាតវៃមួយ ដែលបង្កើតឡើងក្នុងទម្រង់ជា ផែនទីអន្តរកម្ម និងរស់រវើក សម្រាប់ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុជាសមាជិកទាំងអស់ ក្នុងការតាមដានកម្រិតហានិភ័យឥណទាន នៅតាមទីតាំងភូមិសាស្ត្រជាច្រើន ដោយអាចកំណត់សម្គាល់លើ ហានិភ័យឥណទានក្នុងវិស័យរបស់ខ្លួនដោយផ្អែកលើទិន្នន័យ ពីទីតាំងមួយទៅទីតាំងមួយទៀត បានយ៉ាងងាយស្រួល។
របាយការណ៍ឥណទានក្រុមហ៊ុនគឺជាកំណត់ត្រានៃប្រវត្តិនៃការទូទាត់ឥណទានរបស់ក្រុមហ៊ុន (នីតិបុគ្គល)ទៅកាន់ធនាគារនិងស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ។
ខេ ស្ករ គឺជាលេខតំណាងអោយខ្មែរ ស្ករ ដែលសង្ខេបនូវព័ត៌មានទាំងអស់ នៅក្នុងរបាយការណ៍ ឥណទានទៅជាលេខតំណាងមួយ។
សេវាវិភាគទិន្នន័យគឺជាទម្រង់របាយការណ៍ឆ្លាតវៃមួយដែលអនុញ្ញាតឲ្យសមាជិកទាំងអស់ អាចត្រួតពិនិត្យយ៉ាងច្បាស់លាស់ទៅលើប្រតិបត្តិការរបស់ពួកគេដោយប្រៀបធៀបទៅនឹងវិស័យទាំងមូល។
សេវាតាមដានឥណទាន គឺជាសេវាដែលផ្តល់របាយការណ៍ភ្លាមៗ ដល់សមាជិកទាំងអស់...
សេវាត្រួតពិនិត្យឥណទាន គឺជាដំណោះស្រាយដែលជួយសមាជិកទាំងអស់ ក្នុងការត្រួតពិនិត្យរបាយការណ៍ឥណទាន របស់អតិថិជនទាំងអស់...
ដំណោះស្រាយទិន្នន័យ តាមតម្រូវការ គឺជាដំណោះស្រាយនៃការវិភាគទិន្នន័យ ដែលបង្កើតឡើងទៅតាមតម្រូវការរបស់អតិថិជន។