សេចក្តីសង្ខេបរបាយការណ៍នៃត្រីមាសទី ១ ឆ្នាំ ២០២១៖
យោងតាមទិន្នន័យក្នុងត្រីមាសទី១ នៃឆ្នាំ២០២១ សមិទ្ធផលឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលបានបង្ហាញពីកំណើនជាលំដាប់ ក្នុងនោះសមតុល្យឥណទាននិងចំនួនគណនីឥណទានមានភាពវិជ្ជមានគួរឲ្យកត់សម្គាល់។ ទន្ទឹមនឹងនេះ កំណើននៃការស្នើសុំឥណទានបុគ្គលមានការថមថយ ដោយសារតែការស្នើសុំឥណទានគិតជាទឹកប្រាក់ បានធ្លាក់ចុះ បើទោះជាចំនួនពាក្យស្នើសុំឥណទាននៅបន្តកំណើនក៏ដោយ។ ជាចុងក្រោយ គុណភាពនៃឥណទានបុគ្គលមានការថមថយ ដោយសារតែទំហំទឹកប្រាក់នៃឥណទានមិនដំណើរការលើសពី៣០ថ្ងៃ (30+DPD) បានកើនឡើងនៅគ្រប់តំបន់ ជាមួយនឹងការកើនឡើងខ្លាំងជាងគេនៅតំបន់ខ្ពង់រាបនិងក្នុងប្រភេទឥណទានអលនទ្រព្យ។
ចំនួននៃពាក្យស្នើសុំឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលកើនឡើងជារួម +១១%
ចំនួននៃពាក្យស្នើសុំកម្ចីអចលនទ្រព្យកើនឡើងច្រើនជាងគេគឺ +១៥%ប្រៀបធៀបនឹងត្រីមាសមុន រួមជាមួយពាក្យស្នើសុំឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន កើនឡើង +១១%។ ចំណែកឯការស្នើរសុំប័ណ្ណឥណទានមានការធ្លាក់ចុះ -៣០%។
ចំនួនគណនីឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលសរុបកើនឡើង +២,០៥% ដែលនាំអោយចំនួនគណនីសរុបកើនដល់ ១,៣០ លាន។
សមតុល្យសរុបកើនឡើង +៦,៤៤% ឈានដល់ ១០,៣៩ ពាន់លានដុល្លារនៅចុងត្រីមាសនេះ។
ឥណទានមិនដំណើរការលើសពី ៣០ថ្ងៃ (30+DPD) មានការកើនឡើងបន្តិចដល់ ២,២៤%។ អតិថិជនភាគច្រើននៅតែមានការប្រើប្រាស់កម្ចីតែមួយស្ថាប័ន ហើយមានគណនីឥណទានតែមួយគណនី។
ពាក្យស្នើសុំឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល
បង្ហាញអំពីបំណងរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការទទួលបានឥណទានក្នុងលក្ខណៈជា ឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន
ប័ណ្ណឥណទាន និង កម្ចីអចលនទ្រព្យ។
នៅត្រឹមត្រីមាសទី១ នៃឆ្នាំ២០២០នេះ ចំនួនអតិថិជនដែលព្យាយាមស្នើសុំឥណទានក្នុងទម្រង់៣ផ្សេងៗគ្នាដូចជា ឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន (Personal Finance) , ប័ណ្ណឥណទាន (Credit Cards) និងកម្ចីអចលនទ្រព្យ (Mortgage) បានកើនឡើងជារួម +១១%។ទំហំនៃការកើនឡើងខ្លាំងជាងគេគឺការស្នើសុំកម្ចីអចលនទ្រព្យដែលកើនឡើងដល់ទៅ +១៥%, ដែលក្នុងនេះការកើនឡើងខ្ពស់បំផុតមានចំនួន +៤៦% ដែលស្ថិតនៅក្នុងតំបន់ឆ្នេរ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ការស្នើសុំកម្ចីផ្ទាល់ខ្លួន មានការកើនឡើងទៅដល់+១១%។ ចំណែកឯការស្នើសុំប័ណ្ណឥណទានវិញ មានការធ្លាក់ចុះចំនួន –៣០%។
យ៉ាងណាក៏ដោយ នៅត្រីមាសដដែលនេះ ភាគរយនៃការស្នើសុំឥណទានគិតជាចំនួនទឹកប្រាក់ បានធ្លាក់ចុះចំនួន -៦% បើទោះជាភាគរយនេះមានកំណើនវិជ្ជមានកាលពីត្រីមាសមុន (ឆ្នាំ២០២០ ត្រីមាសទី៤: ២៥%) ហើយកាលពីត្រីមាសទី១ដូចគ្នាក្នុងឆ្នាំ២០២0 ក៏ភាគរយនេះមានកំណើនវិជ្ជមាន (ឆ្នាំ២០២០ ត្រីមាសទី១: ១,៣%)។ នេះដោយសារតែមានការធ្លាក់ចុះនៃចំនួនពាក្យស្នើសុំគ្រប់ប្រភេទដូចជា៖ ប័ណ្ណឥណទាន (-២៣%) ឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន (-៦%) និងកម្ចីអចលនទ្រព្យ (-៤%)។
ដំណើរការឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល
បង្ហាញអំពីទំហំឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលនៅបំណាច់ត្រីមាសឆ្លុះបញ្ចាំងពីទីផ្សារឥណទានសកម្ម។
គិតត្រឹមខែមីនា ឆ្នាំ២០២១ ចំនួនគណនីឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលមានការកើនឡើងចំនួន +២,០៥% ប្រៀបពីត្រីមាសមុនដែលធ្វើអោយចំនួនគណនីនៅទូទាំងប្រទេសកើនឡើងទៅដល់ ១,៣០ លាន។ ក្នុងចំណោមចំនួននេះ ៨០,៩២% ជាឥណទានសម្រាប់ប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន ខណៈដែលចំណែកតូចជាងនេះគឺ កម្ចីអចលនទ្រព្យ (១១%) និង កម្ចីប័ណ្ណឥណទាន (៨,០៩%)។ ការកើនឡើងនេះត្រូវបានគេមើលឃើញនៅក្នុងតំបន់ចំនួន ៤ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា +៥,២% នៅតំបន់ខ្ពង់រាប, +៣,២% នៅតំបន់ឆ្នេរ, ហើយ +១,៩%នៅតំបន់បឹងទន្លេសាប និងតំបន់វាលទំនាប។
ចំណែកឯសមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល ក៏បានបន្តកើនឡើងជាលំដាប់ក្នុងកម្រិត+៦,៤៤% គិតត្រឹមពីខែមីនា ឆ្នាំ២០២១។ នៅចុងត្រីមាសនេះសមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលមានចំនួន ១០,៣៩ ពាន់លានដុល្លារ។
បើទោះបីជា ចំនួនគណនីនៃកម្ចីអចលនទ្រព្យមានចំនួនត្រឹម ១១% នៃចំនួនគណនីសរុប កម្ចីអចលនទ្រព្យមានលើសពីពាក់ កណ្តាលនៃសមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលសរុប (៥១,៧២%) ចំណែកឯ សមតុល្យឥណទានហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួនមានចំណែក ៤៧,៦៨%។ សមតុល្យប័ណ្ណឥណទានមានចំណែកតូចគឺត្រឹមតែ០,៦០% ប៉ុណ្ណោះ។ និយាយជារួម សមតុល្យឥណទានមានកំណើនវិជ្ជមាននៅគ្រប់តំបន់ទាំងអស់ដូចជា តំបន់ខ្ពង់រាប +៩,៩% តំបន់ទំនាប +៦,៣% តំបន់ទន្លេរសាប +៦,០% និង តំបន់ឆ្នេរ +៨,៤%។
គុណភាពឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល
បានមកពីអនុបាទនៃគណនីឥណទានជាមួយនឹងការសងយឺត ៣០ ថ្ងៃហួសកាលបរិច្ឆេទកំណត់ ដែលជា30+ DPD។ វាបង្ហាញពីលទ្ធភាពនៃការបង់សង និង ហានិភ័យនៃការខកខាននៅក្នុងត្រីមាស។
អនុបាទ 30+DPD មានការកើនឡើងពី ១,៩១% ដល់ ២,២៤ក្នុងត្រីមាសទី១នេះ។ ក្នុងចំណោមផលិតផលទាំងបីនោះ ផលិតផលដែលមាន អនុបាទ ៣០+DPD ខ្ពស់បំផុតគឺ ប័ណ្ណឥណទាន ជាមួយនឹងការកើនឡើងដល់ ៤,៣៦%។
ចំនួនសមតុល្យឥណទានមិនដំណើរការលើសពី៣០ថ្ងៃ មានការកើនឡើងជារួម ២៥% នៅទូទាំងតំបន់។ កំណើនដែលច្រើនជាងគេនៃចំនួនទឹកប្រាក់ឥណទានមិនដំណើរការលើសពី៣០ថ្ងៃគឺនៅ តំបន់ខ្ពង់រាបដែលមានការកើនឡើងចំនួន +៤៣%។ បន្ថែមពីនេះ តំបន់ទំនាបមានការកើនឡើងចំនួន +២៩%, តំបន់ឆ្នេរមានការកើនឡើង +២៧%, ហើយតំបន់ទន្លេសាបមានការកើនឡើងចំនួន +១១%។
ចំនួនអតិថិជនដែលមានកម្ចីតែមួយស្ថាប័ននៅតែមានកម្រិតខ្ពស់គឺ៧៣,៦៣%នៃចំនួនអតិថិជនទាំងអស់។ ចំណែកឯអតិថិជនដែលមានកម្ចីច្រើនស្ថាប័ននៅតែមានកម្រិតទាបដដែលត្រឹម ២៦,៣៧%។
អតិថិជនប្រើប្រាស់ឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលដែលមានគណនីចំនួន ១ មាន ៦១,០១% អ្នកមានគណនីឥណទានចំនួន ២ មានចំនួន ២៧.២៣% អ្នកដែលមានគណនីឥណទានចំនួន ៣ មានចំនួន ៨,៧៣% ហើយអ្នកដែលមានគណនីឥណទានចំនួន ៣ឬ ច្រើនមានចំនួន ៣,០៣% នៃចំនួនអតិថិជនទាំងអស់។
លោក អឿ សុធារ័ត្ន ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិនៃក្រុមហ៊ុនក្រេឌីត ប្យួរ៉ូ ខេមបូឌា ខូ អិលធីឌីមានប្រសាសន៍ថា «នៅក្នុងត្រីមាសទី១ នៃឆ្នាំ២០២១នេះ ដំណើរការទីផ្សារឥណទានបុគ្គលនៅកម្ពុជានៅតែរក្សារបានភាពរឹងមាំ ដោយសារតែការស្នើរសុំ និងដំណើរការឥណទានប្រចាំត្រីមាសនៅតែមានកំណើនជាបន្តបន្ទាប់។ យ៉ាងណាមិញ អនុបាទនៃគណនីប្រាក់កម្ចីជាមួយនឹងការសងយឺត ៣០ ថ្ងៃហួសកាលបរិច្ឆេទកំណត់ បានកើនឡើងដល់២,២៤% ដែលបង្ហាញពីការធ្លាក់ចុះបន្តិចនៃគុណភាពឥណទាន។
*END*
ចំណាំសម្រាប់និពន្ធនាយក
អំពីក្រុមហ៊ុនក្រេឌីត ប្យួរ៉ូ ខេមបូឌា ខូ អិលធីឌី(CBC)
ក្រុមហ៊ុនក្រេឌីត ប្យួរ៉ូ ខេមបូឌា ខូ អិលធីឌី ជាក្រុមហ៊ុនឈានមុខគេក្នុងការផ្ដល់ព័ត៌មានឥណទាន ឧបករណ៍វិភាគ និង សេវាកម្មរាយការណ៍របាយការណ៍ឥណទានដល់ធនាគារ ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ ក្រុមហ៊ុនផ្ដល់ប្រាក់កម្ចី ប្រតិបត្តិករឥណទាន និងអ្នកប្រើប្រាស់នានាក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។
CBC បានដំណើរការប្រតិបត្តិការជាផ្លូវការក្នុងខែមិនា ឆ្នាំ២០១២ ដោយមានការគាំទ្រពីធនាគារជាតិ នៃកម្ពុជា (NBC) សមាគមធនាគារនៃកម្ពុជា (ABC) សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា (CMA) និងសាជីវកម្មហិរញ្ញវត្ថុអន្តរជាតិ (IFC)។ CBC ជំរុញឱ្យលំនឹងសេដ្ឋកិច្ចកាន់តែប្រសើរឡើងដោយផ្ដល់ទិន្នន័យទាន់ហេតុការណ៍និងត្រឹមត្រូវដល់អ្នកប្រើប្រាស់ និងឧស្សាហកម្មដែលជួយក្នុងការគ្រប់គ្រងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនៃធុរកិច្ចរបស់ពួកគេ។ យើងជួយធុរកិច្ចក្នុងការគ្រប់គ្រងហានិភ័យនៃឥណទាន ការពារការក្លែងបន្លំ និងការធ្វើសេចក្ដីសម្រេចចិត្តដោយស្វ័យប្រវត្តិ។ CBC ក៏ជួយបុគ្គលប្រើប្រាស់ក្នុងការត្រួតពិនិត្យរបាយការណ៍ឥណទានរបស់ពួកគាត់ដើម្បីធានាថាពួកគាត់អាចទទួលបានប្រាក់កម្ចី និងហិរញ្ញវត្ថុ និងការពារខ្លួនពីការក្លែងបន្លំអត្តសញ្ញាណ។
CBC ជាសម្ព័ន្ធអាជីវកម្មរវាង ក្រុមហ៊ុន ក្រេឌីតប្យូរ៉ូហូលឌិញ (កម្ពុជា) អ៊ិលធីឌី (CHBC) និង ក្រុមហ៊ុន Equifax (Cambodia Holdings) Pte Limited (ECH)។ CHBC គឺជាក្រុមហ៊ុនដែលមានការរួមបញ្ចូលគ្នានៃ សមាគមន៍ធនាគារកម្ពុជា សមាគមន៍មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ធនាគារអេស៊ីលីដា ធនាគារសហពាណិជ្ជ ក.អ និង ធនាគារពាណិជ្ជទីមួយ។ ECH គឺជាក្រុមហ៊ុនដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយការបណ្តាក់ទុនរួមគ្នា រវាងក្រុមហ៊ុន Credit Bureau Asia Holdings Pte Ltd (មានមូលដ្ឋាននៅប្រទេសសិង្ហបុរី)និង ក្រុមហ៊ុន Equifax (មានមូលដ្ឋាននៅសហរដ្ឋអាមេរិក) ដែលឈានមុខគេក្នុងដំណើរការ ការិយាល័យឥណទាន។