យោងតាមរបាយការណ៍ស្ដីពីសន្ទស្សន៍ឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល របស់ការិយាល័យឥណទានកម្ពុជា បានបង្ហាញថា ចំនួនអ្នកស្នើសុំប្រាក់កម្ចីបានបន្តកើនឡើង នៅក្នុងត្រីមាសទី៤នេះ បន្ទាប់ពីបានធ្លាក់ចុះក្នុងត្រីមាសទី២ និងមានការកើនឡើងបន្តិចក្នុងត្រីមាសទី៣ ឆ្នាំ២០១៧។ ក្នុងត្រីមាសនេះ ផលិតផលទាំងបី មានការកើនឡើង ដោយឡែកយើងសង្កេតឃើញថា ការស្នើសុំប័ណ្ណឥណទានមានការកើនឡើងគួរអោយកត់សំគាល់រហូតដល់ ៩៤% ធៀបនឹងត្រីមាសមុន។ ទន្ទឹមនឹងនេះ កម្ចីមិនដំណើរការលើសពី ៣០ថ្ងៃ ស្ថិតក្នុងស្ថានភាពល្អ អនុបាតបានបន្តធ្លាក់ចុះនៅត្រឹម ១.៥១% គិតត្រឹមខែធ្នូ ឆ្នាំ ២០១៧ ទាបជាងអនុបាតកាលពីខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៦ ខណៈដែលសមតុល្យកម្ចីលក្ខណៈបុគ្គលសរុប បានកើនឡើង៤៤% ក្នុងអំឡុងពេល១២ខែនេះ។
ការស្នើសុំប្រាក់កម្ចីលក្ខណៈបុគ្គល៖ បង្ហាញអំពីបំណងរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការទទួលបានឥណទានក្នុងលក្ខណៈជាហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួន ប័ណ្ណឥណទាន និង កម្ចីអចលនទ្រព្យ ។
តាមរបាយការណ៍ក្នុងត្រីមាសទី៤ ក្នុងឆ្នាំ២០១៧ បង្ហាញថា ការស្នើរសុំឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលបានកើនឡើងក្នុងកម្រិត +១៩% ធៀបនឹងត្រីមាសទី៣ ដែលមានកម្រិត +១០%។ កំណើននេះ ដោយសារតែមានការកើនឡើងនៃការស្នើសុំប្រាក់កម្ចីនៃផលិតផលទាំងបីប្រភេទគឺ ការស្នើសុំហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួន (+១៥%) ការស្នើសុំប័ណ្ណឥណទាន (+៩៤%) និង ការស្នើសុំកម្ចីអចលនទ្រព្យ (+៦២%)។ ការស្នើសុំប័ណ្ណឥណទានមានកំណើនគួរអោយចាប់អារម្មណ៍ ដោយសារតែមានការស្នើសុំកើនឡើងខ្ពស់នៅតំបន់ទំនាប (+១០៩%) ពិសេសមានកំណើនឡើងខ្ពស់ក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ និងតំបន់ទន្លេសាប (+៣៥%) ដោយមានកំណើនមធ្យមក្នុង ខេត្តសៀមរាប។ ដោយឡែក តំបន់ឆ្នេរ និងតំបន់ខ្ពង់រាបមានការធ្លាក់ចុះក្នុងកំរិត -៣១% និង -៤% រៀងគ្នា លើការស្នើសុំប័ណ្ណឥណទានក្នុងត្រីមាសទី៤ ផងដែរ។ ចំណែកកម្ចីអចលនទ្រព្យ ការកើនឡើងនៃការស្នើសុំក្នុងត្រីមាសទី៤នេះ ជាចំបងក្នុងតំបន់ទំនាប រួមមានខេត្តកំពង់ស្ពឺ ខេត្តព្រៃវែង និង ខេត្តតាកែវ។
ដំណើរការប្រាក់កម្ចីលក្ខណៈបុគ្គល៖ បង្ហាញអំពីស្ថានភាពប្រាក់កម្ចីជាក់ស្ដែង រាយការណ៍នៅក្នុងត្រីមាស។
ក្នុងចំណោមត្រីមាសទាំងបួន ឆ្នាំ២០១៧ ចំនួនគណនីឥណទានត្រីមាសទី៤ មានការកើនឡើងលំដាប់ទីពីរ បន្ទាប់ពីត្រីមាសទី១។ វាបានកើនឡើងក្នុងកំរិត +៦.៤០% ក្រោយពីមានការថមថយបន្តិចក្នុងត្រីមាសទី៣ ដោយមានកំណើន +២.១១% ធ្លាក់ពី +៤.១៩% ជាកំណើនក្នុងត្រីមាសទី ២។ គិតត្រឹមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៧ ចំនួនគណនីឥណទានសរុបកើនឡើងដល់ ២.៦៩ លានគណនី ដែលក្នុងនោះ គណនីឥណទានលក្ខណៈបុគ្គល មានចំនួន ៨៤៣ពាន់គណនី (ប្រៀបធៀប ៨០១ ពាន់គណនី ក្នុងត្រីមាសទី៣) ស្មើនឹង៣១% នៃចំនួនគណនីឥណទានសរុប។ គិតជាចំនួនគណនី ហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួន នៅតែមានចំណែកច្រើនជាងគេក្នុងចំណោមប្រាក់កម្ចីលក្ខណៈបុគ្គលសរុប ដែលស្មើនឹង ៨១.០៨% បន្ទាប់មកគឺ កម្ចីអចលនទ្រព្យដែលមាន ១១.២៤% និង ជាប័ណ្ណឥណទាន ដែលស្មើនឹង ៧.៦៨%។
អាស្រ័យដោយចំនួនគណនីឥណទានសរុបមានការកើនឡើង សមតុល្យឥណទានមានការកើនឡើងស្របគ្នាក្នុងកំរិត +៨.៧០% ធៀបនឹងត្រីមាសទី៣ ដែលមានចំនួន +៧.៨៥%។ កំណើននេះធ្វើអោយសមតុល្យឥណទានកើនឡើងមកដល់ ៤.៥៤ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក នៅបំណាច់ត្រីមាស ស្មើនឹង ២៨% នៃសមតុល្យឥណទានសរុបក្នុងទីផ្សារ។ ស្រដៀងទៅនឹងចំនួនគណនីផងដែរ ហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួន នៅតែមានចំណែកច្រើនជាងគេ ៥០.០៣% នៃសមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលសរុប កម្ចីអចលនទ្រព្យនៅតែមានលំដាប់លេខពីរ ចំណែកធំជាងមុន ៤៩.១១% (ប្រៀបធៀប ៤៧.៩៣% ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៦) នៃសមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលសរុប សំរាប់ប័ណ្ណឥណទាននៅតែមានចំណែកមួយដ៏តូច ត្រឹមតែ ០.៨៦% នៃសមតុល្យឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលសរុប (កើនឡើងបន្តិចពី ០.៨៣% គិតត្រឹមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៦)។ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងពេលដូចគ្នា នាចុងឆ្នាំ២០១៦ វានៅតែមានភាពដូចគ្នាសំរាប់ទីតាំងដែលប្រើប្រាស់ឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលច្រើនជាងគេ ដែលរួមមាន រាជធានីភ្នំពេញ ខេត្តកណ្តាល ខេត្តសៀមរាប និង ខេត្តកំពង់ស្ពឺ រៀងគ្នា ជាតំបន់ដែលមានសមតុល្យឥណទានឈានមុខគេ។
គុណភាពប្រាក់កម្ចីលក្ខណៈបុគ្គល៖ ឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីលទ្ធភាពទូទាត់សងរបស់កូនបំណុលទៅតាមថ្ងៃកំណត់។
ប្រាក់កម្ចីមិនដំណើរការលើសពី ៣០ ថ្ងៃ (NPL 30) មានភាពល្អជាងមុននៅគ្រប់តំបន់ ប្រៀបធៀបនឹងត្រីមាសទី៣។ វាបានបន្តធ្លាក់ចុះពី ១.៦១% ក្នុងត្រីមាសទី៣ មកត្រឹម ១.៥១% គិតត្រឹមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៧។ ម្យ៉ាងវិញទៀត វាបានធ្លាក់ចុះជាងមុនបន្តិចទៀត បើប្រៀបធៀបនឹងត្រីមាសដូចគ្នា កាលពីឆ្នាំ២០១៦ ខណៈពេលដែលសមតុល្យឥណទានសរុបបានកើនឡើងរហូតដល់ទៅ ៤៤% បើប្រៀបធៀបពីត្រីមាសទី៤ ឆ្នាំ២០១៦ និង ត្រីមាសទី៤ ឆ្នាំ២០១៧។
កម្ចីច្រើនស្ថាប័ន៖ សំដៅទៅលើអតិថិជនដែលមានគណនីឥណទានច្រើន ឬបានប្រើប្រាស់ឥណទានជាមួយស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុលើសពីមួយ ក្នុងពេលជាមួយគ្នា (សំដៅលើកម្ចីលក្ខណៈបុគ្គលតែប៉ុណ្ណោះ)។
យើងសង្កេតឃើញថា នៅតែមានកំរិតច្រើនជាងគេសំរាប់ អតិថិជនដែលមានឥណទានតែមួយ ដែលមាន ៦៩.៣៦% គិតត្រឹមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៧។ ចំនួននេះ គឺស្រដៀងគ្នាទៅនឹង ត្រីមាសទី២ និងទី១ នៃអតិថិជនដែលមានគណនីតែមួយ ដោយវាបានធ្លាក់ចុះបន្តិចពី ៧០.៨៥% ក្នុងត្រីមាសទី៣។ ជារួម យើងសង្កេតឃើញថា មានកំណើនឡើងនៃអតិថិជនដែលមានគណនីឥណទានពីរ (២២.៦៥%) គណនីឥណទានបី (៦.១៧%) និងលើសពីបី (១.៨២%)។ តាមការវិភាគលំអិត អតិថិជនដែលមានទំនាក់ទំនងជាមួយស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុលើសពីមួយ មានកំណើនយឺតជាងមុន នៅក្នុងឆ្នាំ២០១៧ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំកន្លងទៅ ដោយអតិថិជនដែលមានទំនាក់ទំនងជាមួយស្ថាប័នតែមួយមាន ៨០.២៣% (៨១.២២% ក្នុងត្រីមាសទី៣ ឆ្នាំ២០១៧) ប្រៀបធៀបនឹង ៧៩.៨០% គិតត្រឹមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៦។ ក្រៅពីនេះ ១៩.៧៧% មានទំនាក់ទំនងជាមួយស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុលើសពីមួយ គិតត្រឹមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៧។
“ក្នុងចំណោមត្រីមាសទាំងបួន ក្នុងឆ្នាំ២០១៧ ត្រីមាសទី៤ មានការកើនឡើងលំដាប់ទីពីរ បន្ទាប់ពីត្រីមាសទី១ សំរាប់ការអនុម័តឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលសរុប ទាំងចំនួនគណនី និង សមតុល្យសរុប។ គិតត្រឹមចុងឆ្នាំ២០១៧ សមតុល្យផលប័ត្រឥណទានសរុបមានចំនួន ៤.៥៤ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ដោយបានកើនឡើង ៤៤% ពីសមតុល្យខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៦ ដែលមានចំនួន ៣.១៦ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក។ ចំណែករួមនៃផលិតផលឥណទានទាំង៣ ក្នុងសមតុល្យឥណទានសរុប ស្រដៀងទៅនឹងចុងឆ្នាំ២០១៦ ដោយហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួន នៅតែមានចំណែកច្រើនជាងគេ (៥០.០៣% ត្រីមាសទី៤ ២០១៧ ប្រៀបធៀប ៥១.២៣% ត្រីមាសទី៤ ២០១៦) កម្ចីអចលនទ្រព្យនៅតែមានលំដាប់លេខពីរ (៤៩.១១% ត្រីមាសទី៤ ២០១៧ ប្រៀបធៀប ៤៧.៩៣% ត្រីមាសទី៤ ២០១៦) និង ចុងក្រោយគឺប័ណ្ណឥណទាន (០.៨៦% ត្រីមាសទី៤ ២០១៧ ប្រៀបធៀប ០.៨៣% ត្រីមាសទី៤ ២០១៦)។ កំណើនសមតុល្យឥណទានសរុបប្រចាំឆ្នាំ របស់ផលិតផលឥណទានលក្ខណៈបុគ្គលទាំង៣ សំរាប់ឆ្នាំ២០១៦ មក ២០១៧: ហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួនមានកំណើនសរុប ៤០% កម្ចីអចលនទ្រព្យមានកំណើនសរុប ៤៧% និង ប័ណ្ណឥណទានបានកើនឡើង ៤៨%។ ប្រាក់កម្ចីមិនដំណើរការលើសពី ៣០ ថ្ងៃ (NPL 30) នៅតែស្ថិតក្នុងទំនោរជាវិជ្ជមាន ដែលបានបន្តធ្លាក់ចុះនៅត្រឹម ១.៥១% គិតត្រឹម ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៧ វាបានធ្លាក់ចុះជាងមុនបន្តិចទៀត បើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំមុន ខណៈពេលដែលកំណើនសមតុល្យឥណទានសរុបនៅតែជាទីកត់សំគាល់ ៤៤%។ នេះចង្អុលបង្ហាញថា ដំណើរការឥណទានបុគ្គលមានភាពល្អប្រសើរជាងមុន ហើយយើងក៏នៅតែរំពឹងទុកថា អនុបាតប្រាក់កម្ចីមិនដំណើរការកាន់តែថយចុះ ទន្ទឹមនឹងការចូលរួមចំណែកពីការិយាល័យឥណទានកម្ពុជា ក្នុងការផ្តល់ជូនដំណោះស្រាយតាមរយ:ទំរង់របាយការណ៍វិភាគទិន្នន័យឥណទានជាច្រើន និងសំបូរបែប ដែលអាចជួយដល់ស្ថាប័ណហិរញ្ញវត្ថុទូទៅក្នុងការគ្រប់គ្រងសំពៀតឥណទានរបស់ខ្លួនកាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាព៕